TRENDY w Druku w 2024 roku. Sprawdź co czeka rynek poligrafii w nadchodzących miesiącach

1000 662 studioform

Rosnące wymagania jakościowe, oczekiwania na nowości i 100% Focus na druk ekologiczny, to tylko kilka zagadnień, które będą pod lupą w najbliższym roku. Czego jeszcze możemy się spodziewać na rynku druku?

 

Poligrafia górą – czyli czekamy na wzrosty!

Nawet 8 do 10% może wzrosnąć zainteresowanie rynkiem druku w nadchodzącym roku. Takie prognozy są wynikiem potrzeb dostosowania się do nowych wymagań rynku pod względem oferty produktowej wielu firm, a także otwierania się ich ofert na rynku zagraniczne. Raporty poligraficzne przewidują, że wraca także czas większych formatów. Po latach niepewności okazuje się, że taka forma nadal jest najszybszym sposobem dotarcia do klientów.

 

Personalizacja jeszcze ważniejsza

Marki chcą się wyróżnić – nie od dziś. Doskonałą metodą wpływających na doświadczenia zakupowe klientów, będą nowe wymagania w kwestii druku personalizowanego. W efekcie sukcesywnie będzie zwiększać się udział technologii cyfrowej w druku, która w przeciwieństwie do innych rozwiązań taką personalizację umożliwia.

Za personalizację uważa się także wyjście ponad schemat i propozycję rozwiązań, które zachwycą klientów, a wierzcie lub nie – nadal istnieją takie formy druku 😊

 

Ekologia ponad wszystko

Niby nic nowego, a jednak stale dużo się o tym mówi. Coraz więcej firm w procedurę swojego działania opiera wyłącznie na ekologicznych rozwiązaniach. Rosnące napięcie związane ze zmianą klimatu to kolejny czynnik kształtujący dzisiejszy i przyszły obraz branży poligraficznej. Drukarnie nie tylko szukają sposobów na łagodzenie wpływów swojej działalności na środowisko, poszukują zielonych technologii, ale także starają się stawiać na 100% ekologiczny proces obsługi zleceń. Nowoczesny park technologiczny to przede wszystkim zdrowie pracujących w drukarni ludzie, ale także dużo większa wydajność, oszczędność energii i surowców oraz rosnąca świadomość procesów ekologicznej produkcji.

 

Offline jednak działa?

Ostatnie lata pandemii i lockdownów niemal zapewniły nas, że reklama drukowana nie ma sensu, że liczy się tylko digital i media internetowe. W 2024 roku zapotrzebowanie na reklamę drukowaną jednak rośnie! Z czego to wynika? Touch& Feel! Współczynnik zapamiętywania reklam umieszczanych w materiałach drukowanych jest ponad trzykrotnie wyższy niż w przypadku mediów cyfrowych.

 

Nie bój się pozostawić części budżetów klasycznym mediom. Pozwól swoim klientom być jeszcze bliżej twojego brandu. Korzystaj z mieszanych form reklam online + offline, bo taki kanał może przynieść najwięcej korzyści.